HTML

72 ágú szélforgó kisokos

A parakutatók nem parahívők. Az egely wheel egy korszakalkotó találmány, vagy trükkös átverés? Szerintem egyértelműen ez utóbbi. Az egely kerék csak egy drága szélforgó. Összegyűjtöm az eddig feltárt adatokat és új kísérleteket és összefüggéseket is megosztok majd az olvasókkal. Engem felháborít, hogy még mindig a magyar minisztériumok által, tehát államilag felügyelt, ellenőrzött és lebonyolított természetgyógyászati vizsgakérdések közt szerepel, mint bioenergia mérőeszköz. A legszélesebb nyilvánosság bevonásával legyen lezárva végre ez a téma. Iván Gábor IGe vilagnezet(qkac)index.hu

Címkék

Aion Alapítvány (2) áldozatok (1) aTV (2) Balog Zoltán (1) Bányai Éva (1) Bencze Gyula (1) BetBulls Kft (1) bioenergia (3) bioenergia mérő készülék (3) Boczán János (4) Daróczi Csaba Sándor (1) Daubner Béla (1) Egely György (18) egely kerék (16) Egely Kft. (2) egely wheel (12) egészségügyi minisztérium (2) Egészségügyi Továbbképző Intézet ETI (3) Élet és Tudomány (3) energy wheel (6) G.Harry Stine (1) Gráff Zoltán (1) Gyurcsók József (1) Harasztosi László (2) Hartlein Károly (2) Hraskó Gábor (3) index.hu fórum (1) Iván Gábor (8) Jakab István (5) Jankó Ferenc JFEry (3) Kapuváry András (1) karizmatikus.hu (1) kfki (1) kisérlet (7) krinolin (1) mágnesesség (1) Magyar Feltalálók Egyesülete (3) Magyar Szabadalmi Hivatal (1) Magyar Tudományos Akadémia (1) mai nap (1) memetika (1) Mérő László (1) nemzeti erőforrás minisztérium (2) nyílt levél (3) Para-kutatási Tudományos Társaság (6) parajfalók (2) Parapercek (2) Paulinyi Tamás (7) pedagógia (1) porfúziós reaktor (4) radiometer (1) Ragó Zoltán (2) Rauh Edit (3) Stahl Judit (1) stirling motor (1) szélforgó (4) Szentágothai János (2) Szintézis Egyesület (2) Szintézis Szabadegyetem (2) Szkeptikus Társaság (4) szponzorálás (1) Tűrhetetlen találmányok film (1) tv2 tények (1) Vágó István (3) Vámos Tibor (1) Vassy Zoltán (7) VekerdyTamás (1) videós kisérlet (6) vitalitás (8) vitalitásmérő (8) vitalitás jelző (1) Vivanatura online televízió (3) vízforgatás (2) Vizvári László (2) wikipédia (1) X-Aknák (2) Címkefelhő

Utolsó kommentek

2012.06.21. 20:53 Iván Gábor IGe

Ragó Zoltán: És még is forog a víz!

Iván Gábor IGe bevezetője:  Ragó Zoltán ezen kísérleti leírása azért különösen tanulságos és értékes, mert Egely György a mai napig azzal takarózik hamisan, hogy az egely kerékre végzett kontrollkísérleteket a hőjelenségek hatásainak a kiküszöbölésére. Amit ő valóban végzett, abban a kísérletsorozatban csak a vízforgatást vizsgálta és azt is olyan alapvető hibákat elkövetve, amit egy komolyabb középiskolás tudásanyaggal, és némi kísérletezéssel, 10-ed akkora terjedelemben cáfolni lehet.

KFKI tan 3kép.jpg

 

Ragó Zoltán: És még is forog a víz!

Vasárnap este volt mikor visszamentem a kollégiumba. Mikor beléptem szobámba, nagy meglepetésemre lakótársaim és barátaim egy asztalt ültek körül. Lélegzetvisszafojtva figyeltek valamit. Akkor még nem sejtettem, hogy ez a "valami" pályázatom témájául fog szolgálni. Egy pohár vízre esett mindenki tekintete. A víz tetején kicsi alufólia darabok voltak. Mi ejtette ámulatba a többieket és engem? A víz forgott ! Mitől ? Zsolt a kezét a víz fölé helyezte és erősen koncentrált. Ez lett volna a víz forgásának az oka ? Akkor még nem tudtam, mindenesetre Zsoltot parafenoménként ünnepeltük, majd utána mindenkit, mert kiderült nem csak ő, mi is képesek vagyunk ezt a jelenséget előidézni. Mivel szeretem a természettudományokat, elhatároztam megkeresem a magyarázatot bármennyi időmbe és erőfeszítésembe kerül is. Mikor sikeresnek véltem eredményeimet megmutattam tanáromnak, aki felhívta figyelmemet erre a pályázatra és arra biztatott küldjem be.

Kísérleteim megkezdése előtt megválasztottam azokat a szempontokat amelyek alapján végrehajtom a jelenség vizsgálatát. Ilyen szempontok voltak például: a kezem hőmérséklete, külső környezeti tényezők, a folyadék mennyisége, minősége, hőmérséklete. Műanyag pohárba hőmérőt helyeztem a víz hőfokának mérésére, majd a poharat egy üvegfal mögé tettem azért, hogy az esetleges légáramlatok keletkezését a minimálisra csökkentsem. Ezek után 4 x 4 mm-es négyzeteket vágtam ki alufóliából. Miért éppen alufóliából? Mert a víz körforgásának vizsgálatakor az alufólia darabkákat anyagi pontnak tekinthetjük, tömegét, valamint méreteit a lényeges távolságokhoz képest elhanyagolhatjuk. A poharat megtöltöttem "h" magasságig 16 C°-os vízzel. Utána vártam hogy a víz örvénylő mozgása megszűnjön. / Ez tapasztalataim szerint 1 - 2 óra! /
A pohár fölé tartottam tenyeremet és vártam. / Lásd 1. számú melléklet /

Kis idő elteltével az alufólia darabkák elkezdtek forogni. Az alufóliákat úgy próbáltam elhelyezni, hogy a kör alakú pohár sugarának felénél helyezkedjenek el. Megmértem, mennyi idő alatt tesznek meg a darabkák egy fordulatot. Ez nem mindig sikerült, mert az alufólia darabkák a pohár falának ütköztek és odatapadtak. A mérést különböző vízoszlopmagasságoknál is elvégeztem. / Lásd 1. táblázat /

Ragó Zoltán 1.jpg

1.számú melléklet

h(cm) t(s) T(Co)
1,5
263
16
3
260
16
4,5
263
16
6
267
16
7,5
263
16
1.táblázat
 

Ebből a vizsgálatomból megtudhattam, hogy a vízforgás sebessége független a folyadékszint magasságától! A magasság csak azt az időt befolyásolja, ami ahhoz szükséges, hogy a víz örvénylő mozgása megszűnjék. A következő kísérletemben a kezem hőmérséklete és a forgás közötti kapcsolatot vizsgáltam. Először csak a kezemmel, utána pedig a kezem hőmérsékletének csökkentésére egy kesztyű felhúzásával végeztem a vízforgatást. Így öt - öt mérést hajtottam végre, és arra a megdöbbentő eredményre jutottam, hogy a víz forgása független a kezünk hőmérsékletétől. Vajon forog-e a víz ha a kezem helyett egy vele egyenlő nagyságú lemezlapot tartok fölé ? Igen, méghozzá ugyanúgy, mint az eddigi méréseim alatt. / Lásd 2. táblázat /

Ragó Zoltán 2.jpg

2.számú melléklet

T ( C° )

Idő / kéz /

Idő / kesztyűs kéz /

Idő / lemez /

16

263

262

263

16

260

262

264

16

263

263

263

16

267

261

265

16

263

264

262

2. táblázat

Itt vetődött fel bennem a kérdés, hogy ezek szerint mégsem rendelkezünk azzal a bizonyos bioenergiával , vagy ha mégis rendelkezünk, akkor ez a "képesség" nem bizonyítható azzal, hogy vizet forgatunk. Nem vagyunk parafenomének, és fizikai ismereteinkkel megmagyarázható a jelenség? A víz hőmérsékletének megváltoztatásával kaptam igazi magyarázatot.
/ Lásd 3. táblázat /

 

Ragó Zoltán 3.jpg

3. számú melléklet

 

T ( C° )

16

20

24

28

32

36

40

44

48

52

Idő ( s )

263

220

181

156

134

113

95

79

64

49

3. táblázat

A mért adatokból azt a következtetést vonhatjuk le, hogy magasabb hőmérsékleten egy teljes kör megtételéhez szükséges idő csökken! Mivel magyarázzuk ezt a változást? Eleinte képtelen voltam összefüggést találni a hőmérséklet emelkedése és az idő csökkenése között. A várt "isteni szikra" azonban megérkezett, méghozzá egy tea főzése közben. A vizet odatettem melegedni és vártam. Kis idő múlva meg akartam nézni forr -e már a vizem. Mikor felemeltem a kanna tetejét hirtelen gőz csapott felém, és minden világossá vált előttem. Úgy éreztem, megvan amire régóta vártam, rájöttem a titok nyitjára, ami nem más mint a párolgás. Azt tudjuk, hogy a folyadék részecskéi állandó mozgásban vannak. A nagyobb sebességű molekulák, - amelyeknek nagyobb a mozgási energiája, mint a többi molekula közti vonzóerő / kohéziós erő / - , a folyadék felszínéről kilépnek. Ezt a folyamatot párolgásnak nevezzük. A víz hőmérsékletének növelésekor egyre több részecske rendelkezik a kilépéshez szükséges energiával, ebből következik, hogy a magasabb hőmérsékleten a folyadék intenzívebben párolog. A vízből a párolgás miatt kilépő részecskék a kezünknek, vagy éppen a fölé helyezett lemezdarabnak ütköznek, itt mozgási irányuk megváltozik , és az így kialakuló részecske-áram magával ragadja a vízfelszín felső rétegét, ami ennek következtében forgásba jön. / Ez a jelenség megfigyelhető a szélviharok, hurrikánok esetén is. / A kísérletsorozatból még sok hasznos tudnivalót vonhatunk le. Megállapíthatjuk például, hogy függ a forgási sebesség a víz fölé tartott felület nagyságától és a felületnek a vízfelszínnel bezárt szögétől. Azt is megállapíthatjuk, hogy hogyan függ a szoba levegőjének páratartalmától, hiszen magasabb páratartalom esetén a levegő sűrűsége nagyobb, ezért a párolgás csökken. A légnyomás is befolyásolja a folyamatot, mert kisebb légnyomás esetén a párolgás erősebb lesz, így a forgási sebesség növekedni fog. Megfigyeltem még más folyadékok pl. benzin, tej viselkedését hasonló kísérleti elrendezésben. / A benzinnel történő kísérletezést veszélyes mivolta miatt nem ajánlom kipróbálásra. /. Azt tapasztaltam, hogy a benzin hamarabb és nagyobb sebességgel jön forgásba mint a tej. Tehát az anyagi minőség is fontos szerepet játszik. Ennek oka, hogy különböző anyagoknak más-más a viszkozitása (belső súrlódása). A viszkozitás csökkenésével (csökken a részecskék között fellépő erőhatás) a párolgás sebessége nő. Láthatjuk tehát, hogy milyen sok tényező befolyásolja ezt az egyszerű, ám mégis ámulatba ejtő jelenséget.

Kísérletekből megtudhatjuk, hogy a parajelenségnek hitt vízforgatás nem a mi bioenergiánknak tulajdonítható, hanem fizikai ismereteinkkel egyszerűen megmagyarázható folyamat. A jövőben szeretnék még ehhez hasonló jelenségekre magyarázatot találni, és arra biztatom diáktársaimat, ne érjék be a látvánnyal és a hozzá fűzött gyermeteg magyarázatokkal, hanem kutassanak, kísérletezzenek és próbálják megtalálni a számukra is ésszerű válaszokat.

12 komment

Címkék: kisérlet Ragó Zoltán vízforgatás


A bejegyzés trackback címe:

https://egely-wheel-egely-kerek.blog.hu/api/trackback/id/tr204603464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.22. 11:27:58

G. Egely : Experimental Investigation of Biologically Induced Energy Transport Anomalies. Kutatási jelentés. KFKI 1986-94/k

EPIFYZA 2012.06.22. 14:51:09

EW kerék hőmérséklet neroztáčí kézre, csak helyezze be a gumikesztyűt zúzott jeget kézi kerék még forog . Ice - töltött kesztyű nélkül kézikerék neroztočí ! Mi lő ezek a kísérletek a dobozban .

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2012.06.23. 19:36:35

@EPIFYZA:

Ezek a kísérletek hibásak, rosszak. Semmit sem bizonyítanak és semmit sem cáfolnak.

0 értékük van.

EPIFYZA 2012.06.25. 01:11:18

A videó jól mutatja , hogy a hőmérséklet a kéz nem lehet tényező a kerekek mozgását ! Amikor azt mondod , hogy én tévedek akkor mi van ? Ma fordult a kerék , egy furgon, valamint egy kézzel gumikesztyű jéggel . Hőmérsékleti gradiens a kéz és az összes többi légáramlatok , hogy le vannak árnyékolva , és mégis forog a kerék . Hideg jéggel gumikesztyű nélkül kézikerék a dobozban neroztočí , a hét folyamán , hogy egy film. Éppen ellenkezőleg , van egy videó , amely átadja a hőmérséklet és hőmérsékleti gradiens egyértelműen megerősítette .

EPIFYZA 2012.06.26. 13:49:46

Hello! Lőttem még három videót. Azt találták, hogy a legjobb teszt kerék éppen a dobozban. Én tényleg nem tartalmazzon minden történik a kamera előtt, de a lényeg ott vannak!

1.Első Maga hűtött kötött kesztyű, vattát, és jéggel töltött szöktek ki a jég ujjait darab jég csatlakozik az előírt helyzetben a kéz egy furgon, a kerék neroztočila!

2.Második Kéz a gumi kesztyű a jég mellé kerék egy furgon, a forgó kerék!

3.Harmadik Kötött kesztyű meleg vízbe áztatva (kb. 39,5 végső hűtés után, 34 "C) kerék forog egy furgon, miközben van egy speciális blokkoló kerekek és a rángás, ahogy észrevette, valamint forró gumikesztyű, amikor felhívod csak lüktető. Net nélkül hő légáramlatok ható csak a fele a kerék kerületét, azt hiszem az oka annak, neusměrněný egyoldalú befolyása felét a kerék-kerületből, és blokkolja. A hőmérséklet gradiens kell forgatni kerekek, egyenletes hőeloszlás források teljes kerülete körül! Ez a tétje a kerék fogak, amelyek szükségesek a spin és a működési irányt a levegő áramlását, ami a tér környékén mindkét oldalán a kerekek hord le, nem azért, mert a másik oldalon a pálya kerekek, a szükséges üzemeltetési és a fal hő folyna a másik oldalról irányítja a kerekeket, hogy minden kerekek tapadást fogak és ez lehet pörögni! A kéz nem tudja létrehozni az úgynevezett kémény effektus, nincs kémény alakítani paraméterek, egy cső egy lyukat a földbe, hogy a levegő hőmérséklete kezdett körül forognak ezek a falak a hűvösebb nyílás a tetején. Közötti hőcsere a kéz és a hideg levegő, érvényes az a kerék is lehetséges, de nem kerék magukat az élet az áramkör félkörben, a spin, a nyugalmi helyzetben! Ha már rokka elsődleges inger szándékos mozgás, kell hozzá a légáram által okozott hőmérsékleti gradiens a hőforrás és a tehetetlenség kerék forog egy ideig, de ez is csak egy nyitott terület, ahol a légáramlatok jár együtt, kontrollálatlan csatlakozhat. Amikor megszűnik, az aktuális hőmérséklet és a levegő áramlási általa okozott, nincs ereje és lendülete kerék forgása leáll, centrifugálás! A hatalom a spin, csak akkor, ha ő kapja ki vannak téve a teljes kerülete körök, a szükséges távolság a levegő áramlását.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.27. 13:10:06

Ezek a kísérletek is mind hibásak.

Javaslom.

Tedd be a meleg vizes bögréket az átlátszó dobozba. Mérj fordulat számot.

Majd hasonlítsd össze a doboz nélküli fordulatszámmal.

EPIFYZA 2012.07.01. 21:16:32

Nem tudom mérni a forgási sebességének a kerekek csésze forró vízbe, mert nem forog ! Nem mindig rokka kéznél , akkor is, ha azt a hőt a kezedből ! Forgási sebesség különböző jobb-és balkezes is minden más egyén. Szerint a kerék sebesség nem következtethetünk annak forrását. Biztosan nem adja hőmérsékleti gradiens .
süti beállítások módosítása